Mata Hari Sloeproeivereniging Leeuwarden

Sloeproeien

Sloeproeivereniging Leeuwarden roeit sinds 2012 in en om Leeuwarden. Ons damesteam roeit wedstrijden in de hoofdklasse en ons gemengd team in de tweede klasse. De meeste van deze wedstrijden tellen mee voor de Nederlandse competitie van de Federatie Sloeproeien Nederland (FSN).

Beide teams komen z’n 6 tot 10 keer per jaar tijdens wedstrijden in actie in heel Nederland.

Sloeproeien is een teamsport

Hier gaan kracht en souplesse samen. Het is een sport, die de laatste jaren in de lift zit. In Nederland roeien er onderhand meer dan 800 sloepen. Bijna wekelijks worden er wedstrijden georganiseerd. Tijdens de wedstrijden wordt er stevig gestreden. Na afloop is er tijd voor ontspanning. Sloeproeien is een gezellige sport.

De Sloep

De sloeproeivereniging heeft een prachtige overnaads houten sloep, de Mata Hari.  In 2012 door de eerste leden van de vereniging opgeknapt en in de vaart gebracht.

Sloeproeien is een pittige sport, waarbij je een- of tweemaal per week intensief traint, meestal zo’n anderhalf uur.

We roeien in de Mata Hari met 8 roeiers en een stuurman. Ieder jaar knappen we er wel iets aan op. Zo zijn er in 2021 nieuwe voetenbankjes geplaatst en hopen we nog sneller te gaan.

Sportieve vereniging

De sloeproeiers in de Mata Hari zijn goede bekenden binnen het sloeproeien: om hun sportieve prestaties en om hun prettige gezelschap. Dat is precies de vereniging die we zijn.  Zo hard mogelijk roeien en veel lol maken. We hebben op dit moment een kleine 25 leden.

Actieve vereniging

De Sloeproeivereniging Leeuwarden is een kleine vereniging. Alle activiteiten doen we samen.  We knappen ’s winters de sloep op en zorgen er samen voor dat de vereniging lekker draait. Samen met het bestuur zorgen een aantal commissies actief voor bijvoorbeeld de sponsoring, de wedstrijdplanning en organisatie, en de website.